Casa de Montaña

Inspiration & motivation i Spanien och Sverige

Vad äter jag under en dag

Publicerad 2020-07-13 22:23:32 i Allmänt,

 

Fick frågan vad jag äter under en dag. Jag har experimenterat med matkombinationer som jag mår bra av eller inte under många år och den här varianten passar mig. Min kropp vill förutom smoothies och grönsaker ha ganska mycket varm mat. En annan variant kanske passar dig bäst. Eftersom jag har celiaki dvs inte tål gluten, och inte tål nötter och en del annat så kan en matsedel se ut så här : Varmt vatten med pressad citron.
Frukost: En smoothie med spenat, grönkål, ingefära, citron, vatten och banan. Kaffe med havremjölk i. Vissa dagar bara en banan, vissa dagar fruktsallad, andra dagar havregrynsgröt. Är inte någon frukostperson så jag föredrar att dricka näringtäta smoothies.
Idag blev det sån här mat.
Lunch : Zucchini, avokado, sallad med dill och chiafrön ovanpå.
Middag: Kokt potatis med stekt lök och stekta champinjoner.
Mellanmål: En frukt, eller lite kaffe. Dricker bland annat nässelte och citronmelisste under dagen.

Idag blev det en glasspinne till ett mellanmål och oliver till ett annat mellanmål. Man måste unna sig något gott också tycker jag och verkligen njuta av det goda just då. Istället för nötter äter jag pumpakärnor och solrosfrön. Jag gillar kokta linser, alfalfagroddar och dadlar.
Jag äter 85 % vegetarisk mat. Jag äter ostprodukter. Fisk och skaldjur någon enstaka gång. Aldrig ägg och dricker inte mjölk. Kan ta lite hälsofil eller yoghurt med egengjord granola enstaka gånger. Dricker vin ibland 🍷och äter choklad ibland 😁 och dricker mycket vatten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ewalena Berg

Den här bloggen innehåller recept, huskurer, vitaminer, mineraler, inspiration och örtkunskap. Samt information om målarkurser i Spanien och Stockholm. Recepten är till 98 % vegetariska, ekologiska, nötfria, laktosfria och glutenfria. Ewalena är kursledare, akupressör, konstnär, reseledare och författare. Casa de Montaña betyder berghuset och i Ewalena Bergs hus ryms lite av varje! Hemsida: http://www.casademontana.se/

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela