Casa de Montaña

Inspiration & motivation i Spanien och Sverige

Livselexir 🍀 mina goda smoothies

Publicerad 2020-04-27 22:43:00 i AllmÀnt, smoothie,

Jag anvÀnder bÄde fÀrska och frysta bÀr och frukter. PrisvÀrt det man hittar i frysdisken. Havtorn Àr fullproppade med c- vitamin. Ibland har jag lite vetegrÀspulver eller nÀsselpulver i. Bara en tsk annars tar den smaken lÀtt över. SÄ ofta blandar jag nÀsselpulver och vatten och rör ihop och dricker för sig och sedan en god smoothie efterÄt. Jag har inga exakta mÄtt, en halv dl av varje sort kan det bli, en eller tvÄ bananer, eller annat sött som tvÄ dadlar eller 1 msk honung. TÀnk pÄ att havtorn Àr sura och nÀringtÀta sÄ det behövs mycket mindre av det Àn övriga bÀr. SpÀd alltid med cirka tvÄ dl vatten, kokosvatten eller liknande vÀtska. 
Ljusrosa smoothie pĂ„ frysta bĂ€r 🍓jordgubbar, ananas 🍍papaya, mango och kokosvatten. 
Jordgubbar 🍓 lime, ananas 🍍spenat, och kokosdryck. FrĂ€sch och jĂ€ttegott. 
BlĂ„bĂ€r, ananas 🍍 lime, fĂ€rsk spenat, ingefĂ€ra och vatten. 
Havtorn, apelsin, banan 🍌, vatten 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Ewalena Berg

Den hÀr bloggen innehÄller recept, huskurer, vitaminer, mineraler, inspiration och örtkunskap. Samt information om mÄlarkurser i Spanien och Stockholm. Recepten Àr till 98 % vegetariska, ekologiska, nötfria, laktosfria och glutenfria. Ewalena Àr kursledare, akupressör, konstnÀr, reseledare och författare. Casa de Montaña betyder berghuset och i Ewalena Bergs hus ryms lite av varje! Hemsida: http://www.casademontana.se/

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela